czwartek, 7 czerwca 2012

Penne ze szpinakiem i kurczakiem


Kolejny obiad z wykorzystaniem kurczaka od mojej babci Tereski. Bardzo często dostaje od babci zamarynowanego kurczaka, który leży sobie w lodówce przez dzień, dwa, bądź nawet trzy. Właśnie dzięki temu, że ma okazje pomarynować się tak długo, zawsze jest niezwykle aromatyczny i pełen smaku (dlatego też szpinak przyrządzamy raczej delikatny) , idealny nie tylko jako oddzielne danie ale także do kanapek, quesadillas czy też właśnie... Penne ze szpinakiem! i kurczakiem oczywiście!

Składniki:



  • 400 g wcześniej zamarynowanego kurczaka (np. w oleju/oliwie z dodatkiem: papryki, imbiru, szczypty cynamonu, pieprzu, soli i kilku ząbków czosnku-tak jak moja babcia :) )
  • 400 g mrożonego szpinaku w liściach
  • 200 g  penne 
  • 125 g kremowego serka (philadelphia / twój smak / almette)
  • 180 g jogurtu
  • ząbek czosnku
  • pół łyżeczki gałki muszkatołowej
  • sól/pieprz
  • odrobina oleju do smażenia
Przygotowanie:

1) Smażymy kurczaka na oleju (możemy tez zlać nieco marynaty, rozgrzać na patelni i na niej smażyć-zużyjemy mniej tłuszczu) i zdejmujemy z patelni


2) Na wciąż rozgrzaną patelnię kładziemy szpinak i rozmrażamy na wolnym ogniu


3) Zlewamy wodę ze szpinaku

4) Dodajemy kremowy serek, ząbek czosnku, gałkę muszkatołową, sól i pieprz, łączymy składniki

5) Zdejmujemy z ognia i dodajemy jogurtu, mieszamy

6) Dorzucamy kurczaka



7) Gotujemy makaron 



Gorący makaron podajemy z sosem na wierzchu!






Drukuj to!

13 komentarzy:

  1. Basia kocham cie, ale bardzo mi sie przez ciebie chce jesc!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. :)
    no to może trzeba coś zjeść.
    o północy wszystko smakuje najlepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś robię penne z Twojego przepisu :) szpinaku nie jadłam chyba od przedszkola, kiedy to panie podawały go z ugotowanym jajkiem. Dziś chcę spróbować go w zupełnie innym stylu. Zatem do dzieła!

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie w tym momencie robię obiad z Twojego przepisu :) mam nadzieje że mi wypali! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo lubię szpinak! przygotowuję go równiez z kurczakiem i makaronem,ale dodaję do niego tylko śmietane czosnek i inne przyprawy. Koniecznie musze przygotować go według twojego przepisu. Uwielbiam twój blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam wg Twojego przepisu. Pycha ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie jestem po obiedzie z tego przepisu, nie miałem gałki muszkat ale i tak było przeeeeeeeepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie zrobiłam i jest boskie :) dodałam miodu zamiast imbiru :D serdecznie polecam z czerwonym winem na kolacje we dwoje też super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio zasmakowałem w szpinaku i często gości w mojej diecie. Przepis z pewnością wypróbuję. Zapowiada się pysznie:)

    OdpowiedzUsuń

comida-pl.blogspot.com_fotki comida-pl.blogspot.com_pixmark