niedziela, 27 października 2013

Tarta ze szpinakiem, dynią i żurawiną



Jak zwykle wypadkowa tego co akurat było w domu. Nie byłam do końca przekonana, bałam się, że wyjdzie mdłe, ale wyszło naprawdę dobre! Nie wymierzyłam dokładnie proporcji, ale postaram się podać przybliżone ilości.

Składniki:


  • ciasto francuskie
  • siatka świeżego szpinaku
  • kawałek dyni melonowej(ciężko podać mi dokładną ilość, ale generalnie tak, żeby pokryła formę do pieczenia)
  • opakowanie serka bieluch
  • dwie garści suszonej żurawiny
  • pół opakowania serka typu włoskiego capresi (nie wiem jak nazywa się ten typ serka, generalnie było to coś takiego : 
  • 40 g masła
  • odrobina oliwy
  • 3 jajka
  • 3 ząbki czosnku
  • sól, pieprz, cynamon, pieprz cayenne 
Przygotowanie:

1) Podpiekamy ciasto w 180*C

2) Kroimy dynię na małe płaskie kawałeczki i dusimy z solą, cayenne i cynamonem na połowie rozpuszczonego masła i odrobinie oliwy



3) Szpinak wrzucamy na patelnię na resztę masła z 2 ząbkami czosnku, solimy, pieprzymy i czekamy aż się usmaży (zmniejszy swoją objętość chyba z dziesięciokrotnie )



4) Na ciasto kładziemy szpinak, serek capresi, żurawinę i dynię, zalewamy jajkami utrzepanymi z solą ząbkiem czosnku i bieluchem 






wstawiamy z powrotem do pieca i czekamy aż jajka nam się zetną




Drukuj to!

4 komentarze:

  1. Fajne połączenie składników, podoba mi się. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się podoba, tylko u mnie nikt poza mą nie lubi szpinaku. A tylko dla mnie nie opłaca się robić. A szkoda bo bym spróbowała.

      Usuń
  2. Rzeczywiście - wygląda po prostu obłędnie!
    Macie pomysł, jak mogę spróbować zrobić z tego wersję "light"? Bielucha można w wersji lekkiej bez problemu w sklepach kupić ale masło, oliwa... Help!

    OdpowiedzUsuń

comida-pl.blogspot.com_fotki comida-pl.blogspot.com_pixmark